Poradenství, podpora a aktuální informace pro každý bytový dům.

Ostrovy života 2024

Konferenci podporují svými záštitami:

Pan Petr Hladík
Ministr životního prostředí

a

Pan Ivan Bartoš
místopředseda vlády ČR pro digitalizaci a ministr pro místní rozvoj

Děkujeme

Elektronický zpravodaj

Aktuální vydání

EZ202401

Archív EZ

Přihlášení k odběru

Bezplatné webináře

Bezplatné online wemináře Inspirace pro váš bytový dům pokračují i v roce 2023

_______________

Mezi nejvíce sledované v roce 2022 patřily:

Externí předseda SVJ

Staráme se o dům

Webinář 02. 06. 2020

Další naleznete na našem TV kanálu

PND TV

Aktuality

Chytrá řešení pro váš bytový dům

Brno propaguje jakékoli cesty, jak podpořit obnovitelné zdroje energie na bytových domech. Zkuste se informovat například na stránkách „Chytře společně“ a podpořte město Brno v jeho snahách o rozšíření využívání energií z obnovitelných zdrojů. Je to ekonomicky výhodné pro Vás a přínosné pro stav životního prostředí v našem městě.

Celý článek

Podpořte nás

Naši práci nejlépe podpoříte tím, že se stanete pravidelnými dárci, a tím nám umožníte dlouhodobě plánovat naše aktivity, posílíte naši stabilitu a snížíte závislost na financích z nestabilních zdrojů.

Číslo našeho transparentního dárcovského účtu je: 2700818558/2010

Pohodlný prostor pro učení

23. 09. 2012|

Aby dítěti šlo studium dobře od ruky a mohlo bez problémů plnit své školní povinnosti, potřebuje k tomu vhodně uzpůsobenou místnost.

Ať už má pokoj jakoukoli velikost, u začínajících školáků by měl být rozdělen na tři zóny: Místo, které slouží ke hraní, prostor ke spaní a na oblast pro učení, soustředění se, malování či jinou  tvůrčí činnost. Není nutné tyto části od sebe oddělovat. Příčky či třeba závěsy by naopak spíše působily rušivě a překážely. V pracovní části potřebuje mít dítě odkládací prostor, kam si uloží aktovku, učebnice a další učební pomůcky. Nezbytností je psací stůl s přihrádkami či šuplíky, které poslouží především pro uschování učebnic a sešitů. Malý školák se učí pořádku a systematičnosti, a proto je nutné, aby si měl věci kam urovnat.

Navíc potřebuje dostatečně velikou plochu na psaní či kreslení. Ze zdravotních důvodů je žádoucí, aby při této činnosti děti neměly lokty příliš u těla a mohly si uvolnit ramena. Problém s tím, že pracovní plocha přestává vyvíjejícímu se dítěti stačit a jakákoli činnost na ní je postupem času nepohodlná, může vyřešit pořízení takzvaného dětského „rostoucího stolu". Díky nastavitelné výšce nedochází při sezení či stání ke klasickému hrbení, a navíc stůl vydrží po celou dobu školních let.

Rostoucí stůl i židle

Tento typ stolu „roste" s dítětem. Pracovní desku si lze nastavit v různých úhlech a zvládne to bez problémů i dítě samo. V závislosti na zvoleném typu materiálu a vybavení šuplíky i různými dalšími doplňky se pořizovací ceny pohybují většinou v rozmezí 1500 až 12 000 korun. Pro předškolní děti i školáky na prvním stupni základní školy je vhodné umístit do pokoje také tabuli, která umožní psaní i kreslení. Může být buď závěsná na zeď, nebo na stojanu. Práci u ní lze pak střídat se sezením. „Pohyb vestoje je pro rozvoj dětí důležitý. Uvolní si při něm totiž celé zápěstí i ramena," vysvětluje ředitel pražského Centra funkčního pohybu Daniel Müller.

Dřevěná klasika

A jaké doporučuje pro školáky sezení? „Klasickou dřevěnou židli. Polohovatelné židle na kolečkách nejsou pro dítě vhodné. Zbytečně odvrací jejich pozornost od učení, a navíc na nich neumí dobře sedět, což jim zdravotně neprospívá," pokračuje specialista na pohyb. Přesto je na trhu poměrně velký výběr takzvaných rostoucích židlí, které mají nastavitelnou výšku sedadla a které svým tvarem nutí k přímému sezení. Pokud dáte před klasickou židlí přednost této polohovatelné, při nákupu se poraďte o nejvhodnějším druhu s ohledem na výšku a váhu vašeho dítěte.

Vhodné na sezení u stolu nejsou podle Daniela Müllera ani nafukovací míče. Žáka rozptylují, a navíc mohou vést ke svalové dysbalanci nebo ji případně zhoršit. To ale neznamená, že míč v pokojíku nemůže být – na krátké protažení se báječně hodí. „Učení by nemělo v kuse trvat déle než půl hodiny. Po uplynutí této doby by se mělo dítě odreagovat, protáhnout svaly, klidně zacvičením si na míči, a pak se zase věnovat škole," dodává.

Hravý styl

Při zařizování pokojíku myslete na dostatek světla. Zónu na učení s psacím stolem se snažte umístit blízko k oknu, ale zajistěte spíše výhled na dveře než z okna. Pokojíček, anebo alespoň jeho část určenou pro učení zařiďte raději ve světlejších barvách, které podporují soustředěnost. Jinak se ale snažte, aby i praktické doplňky a pomůcky byly ve hravém a pro děti příjemném stylu. Pojízdné kontejnery lze sehnat ve veselých barvách, držáky na brýle ve tvaru oblíbené pohádkové postavy či zvířete.

Závěrem:

Při plánování dětského pokojíku myslete také na to, aby dítě mělo kde rozvíjet své kreativní myšlení. K tomu se výborně hodí buď nejrůznější druhy tabulí, nebo třeba i obyčejný papír, který natáhnete na zeď, případně na plochu skříně.

Polohovatelné židle na kolečkách nejsou pro každého vhodné. Mohou zbytečně odvracet pozornost od učení a navíc na nich některé děti neumí dobře sedět, což jim zdravotně neprospívá.

Michal Vrbecký

Autor: Redakce Deník.cz

Zdroj: http://www.denik.cz/domov/pohodlny-prostor-pro-uceni-20120915.html
 



 
Partneři

Generální partner spolku Pro náš dům z.s. a konference Ostrovy života 2024



 

Partneři projektu

 Obě společnosti jsou partnery
konference
Ostrovy života 2024

PND TV

Praktické rady pro SVJ a BD

Hlasování Per rollam

 

Hlasování Per rollam - technické prostředky

 

Měření, rozúčtování, vyúčtování a směrnice EU o EED

 

Doporučujeme


 

DIN